Celotni članek je na voljo le naročnikom.
BERITE POŽAREPORT ŽE OD
Torek, 7. Maj 2013 ob 14:01
Sorodne vsebine
ZADNJE OBJAVE
NAJBOLJ OBISKANO
Komentarji (12)
May 08, 2013
0
Kaj zdej pužar, se vam manipulacija s Kučanovim računom ni najbolj posrečila. vsi govorijo, kako nizko je padla desnica.
May 07, 2013
0
J.J. vizija pred nastopom nove vlade, ljudje, primite se za denarnice.
May 07, 2013
0
Pa kaj se gredo te tuje svetovalne in revizijske hiše, da širijo govorice, kako ima Slovenija probleme s korupcijo. Ne vidim problema, pri nas korupcija odlično deluje.
May 07, 2013
0
Turistično društvo Pancho Villa iz Mehike se zahvaljuje neznanemu zakonskemu paru iz Slovenije za donacijo 220 miljonov $ in obenem poziva Slovence, da dopust preživimo pri njih.
Vljudno vabljeni,
vaša Stefani in Milanko Kuchankovski.
May 07, 2013
0
Zakaj Finance ne pišejo več nič od DINERS ? ker jim tiskajo časopis ?
May 07, 2013
0
drago je prvi za v arest...
tale apartčik je dosti vreden da ga pospravijo demokratične sile GOTOF JE....
tale drago je pravi kriminalec.....
May 07, 2013
0
pepček, partijski sekretar, načelnik ujv, slovenček - lestvica bebavosti iz leve na desno.
May 07, 2013
0
Slovenija na prvem mestu po korupciji.Kos je pravi primer te prakse,isto njegova sestra+ostalih nebroj.Zajedalci državnega proračuna,banda pokvarjena levičarska.
May 07, 2013
0
Dohodki so se nedvomno enormno povečali Kosovi sestri, neke vrste trenerki, sicer brezpogojni ljubiteljici in simpatizerki, vladajočih, roparskih elit...Marta sicer le kvasi neumnosti, kar ni pomembno, ima namreč partijsko knjižico. Njene nebuloze gredo celo v tej smeri, da v rdečih, komunističnih trobilih, z objavljenimi osmrtnicami, obračunava s političnimi nasprotniki. Tipična, levoidna mrha, ki bi se za svoje cilje in ideale, dala nategniti tudi rdečemu polžu...Drago Kos, se mi v tem pogledu, ne zdi takšen ekstremist. Sta pa očitno v družini dedna, koritarstvo in iznajdljivost. Ker, finala lige prvakov, se mi zdi, Drago Kos, ni sodil, da bi lahko opravičil tolikšne dohodke.Toliko svetovalcev, država pa v bankrotu.
May 07, 2013
0
Saj tudi sestra Marta s svojo svetovalno firmo GKTI dosega miljonske prihodke.... Očitno so najboj usposobljeni svetovalci policaji in novinarji....
May 07, 2013
0
Komisija za preprečevanje korupcije
Datum:7.5.2013
Dunajska cesta 56
1000 Ljubljana
ZADEVA: Prijava nasprotja interesov, nezakonitega in neetičnega ravnanja uradnih oseb Ministrstva za infrastrukturo in prostor
Uvod:
Že leta je cestni blagovni promet predmet neetičnega ravnanja uradnikov na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor (prej Ministrstvo za promet). Njihova ravnanja imajo za cilj zaslužkarstvo, ki je posledica prirejanja predpisov. Slednje oblikujejo v sodelovanju s predstavniki avtoprevozniških zbornic, predvsem na škodo manjših prevoznikov. Pred leti so bile predmet manipulacij prevozniške dovolilnice, kjer so se pojavljale nagrade za posredovanje. Različna uradna srečanja so bila bolj pajdašenje, kakor pa resno dogovarjanje o meddržavnem režimu dovolilnic. Udeleženci neformalnih dogovorov o režimu in oblikovanju prevozniškega trga so bili kasneje za svoje početje nagrajeni z imenovanjem v komisije, kjer so v koliziji interesov (opis sledi v nadaljevanju).
V Zakonu o prevozih v cestnem prometu se je implementirala Direktiva 2003/59ES o temeljnih kvalifikacijah in rednem usposabljanju voznikov nekaterih cestnih vozil za prevoz blaga in potnikov. Poleg navedenega Zakona ureja področje pridobivanja tudi izvedeni Pravilnik o temeljnih kvalifikacijah za voznike motornih vozil v cestnem prometu (Ur.l.RS, št. 103/10, 63/12).
Tako je vpis temeljnih kvalifikacij postal obveza za slovenske prevoznike in tuje prevoznike. Ministrstvo je izvedlo sledeče aktivnosti:
1. Po Zakonu o prevozih v cestnem prometu in navedenem pravilniku, minister pristojen za promet imenuje komisijo za opravljanje preizkusa znanja za pridobitev navedene temeljne kvalifikacije.
2. Ministrstvo tudi pripravi podrobnejši program rednega usposabljanja in ga objavi na svojih spletnih straneh ter pošlje vsem pooblaščenim centrom za usposabljanje, ti pa ga morajo upoštevati pri rednem usposabljanju.
3. Ministrstvo je dolžno izvajati nadzor nad izpolnjevanjem pogojev in izvajanjem pridobivanja temeljnih kvalifikacij in rednega usposabljanja.
Pri implementaciji direktive, oblikovanju komisije za preizkus znanja (in v komisiji sami), programu usposabljanja in nadzoru, so najbolj izpostavljeno sodelovali:
• na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor: Bogdan Potokar, vodja sektorja za cestni promet, Velja Peternelj, sekretar v Pravni službi, Marjan Krasnič, višji referent v sektorju za cestne prevoze,
• in kot predstavniki prevoznikov: Bojan Pečnik iz Obrtne zbornice, ter Robert Sever in Igor Sep iz Gospodarske zbornice (imenovani so sodelovali v vseh fazah usklajevanja predpisov izvzemši nadzor).
Vsa druga zainteresirana javnost (prevozniki in izvajalci usposabljanja) so bili izključeni.
Opisana ureditev je bila že od vsega začetka sporna. Evropska komisija je že 25. 10. 2012 Republiki Sloveniji poslala Uradni opomin - kršitev št. 2012/2160, v zvezi z izvajanjem Direktive 2003/59/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. 07. 2003 o temeljnih kvalifikacijah in rednem usposabljanju voznikov nekaterih cestnih vozil za prevoz blaga ali potnikov. Evropska komisija v Uradnem opominu Republiki Sloveniji očita kršitev splošnega dogovora glede prehodnih obdobij za pridobitev temeljne kvalifikacije z vsemi državami članicami, kot je bilo dogovorjeno na Odboru Evropske komisije za vozniška dovoljenja dne 27. 5. 2009, saj določbe glede prehodnih obdobij ni v celoti implementirala v svoj pravni red. Na navedeno pomanjkljivost smo večkrat opozorili, in sedaj, ko je prepozno, pristojno ministrstvo skuša nepravilnost odpraviti šele z zadnjo spremembo področnega zakona v preteklem mesecu.
Navedbe o ravnanjih, ki imajo elemente kršitev po Zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK):
Imenovani javni uslužbenci ministrstva so ravnali v nasprotju s pravnimi cilji in kodeksom javnih uslužbencev, njihove aktivnosti izkazujejo pristranskost pri opravljanju javnih nalog in postavljajo zasebni interes v ospredje z jasnim namenom pridobivanja premoženjske koristi za sebe in sodelavce, s katerimi so bili po službeni dolžnosti v stiku.
1. S svojim neodgovornim in načrtnim ravnanjem namenoma niso odreagirali pravočasno na spremembo, saj bi s tem izpadlo delo v komisijah, posledično bi bili ob nagrade (za udeležbo v komisijah so namreč prejemali od 250 do 800 EUR za največ štiriurno delo in to nekajkrat na mesec). Poleg tega so imenovani odgovorni za povzročitev nepotrebnih stroškov prevoznikom in posledično so bili neupravičeno kaznovani tudi tuji vozniki. Njihova delovna dolžnost je bila spremljanje EU zakonodaje in bi morali spremembo nemudoma implementirati – slednje so storili več kot eno leto po navedenem opominu in neštetih opominih s strani prevoznikov.
2. Imenovani javni uslužbenci so oblikovali program usposabljanja in s tem vplivali na vsebino, ki so jo morali izvajalci podajati kandidatom. Navedeni javni uslužbenci so se pojavljali kot predavatelji pri izvajalcih, s katerimi so sklenili podjeme pogodbe (pri posameznih izvajalcih tudi več 10x letno). S takim ravnanjem obstaja utemeljen dvom, da so program oblikovali na ta način, da so ga lahko v večini primerov le oni predavali. Prevozniki so večkrat opozorili, naj program odgovorni priredijo dejanskim potrebam voznikov in podjetjem in ne da predavajo neustrezne vsebine (npr. vsebine s področja tovornega prometa voznikom avtobusov).
3. Kot člani komisije za preizkus so imeli tako neposreden vpliv na rezultate preizkusov in za možne usmeritve kandidatom, saj so bile vsebine predavanj v testih, poleg tega pa so bili tudi v pogodbenem razmerju z izvajalci preizkusov. Izvajalci so bili tako neenakopravno obravnavani.
4. Imenovani uslužbenci so bili imenovani s sklepom ministra Vlačiča v letu 2010 v komisijo za nadzor nad pridobivanjem temeljnih kvalifikacij, kar pomeni, da bi morali nadzirati sami sebe kot predavatelje in izvajalce usposabljanj, s katerimi so bili v pogodbenem odnosu. Ne glede na ta sklep, bi morali to opravljati že po službeni dolžnosti (vodja sektorja za CP in pravnik v pravni službi).
Več kot očitno je, da do navedenih neetičnih ravnanj ne bi smelo prihajati in da so imenovani namenoma ravnali v smeri zaslužkarstva in neetično. Kot javni uslužbenci so namenoma opustili dolžnosti po 37. Čl. Zakona o javnih uslužbencih. Na ta način so si omogočili dodatne prihodke, katere se ocenjuje do 15.000 EUR letno in to na račun težko prisluženega denarja v prevozništvu.
Tako so nastopali v večih vlogah, ki se medsebojno izključujejo in sicer nadzornika, pripravljavca in izvajalca programov in na koncu še v komisiji, ki preizkuša kandidate, ki so jih prav oni v določeni smeri pripravili (ostali člani komisij, predstavniki zbornic in prevozniki, pa so izvajali naloge v navezi z njimi, saj je tudi njih vodil podoben interes). Vsakršen poizkus vpliva na program in režim izpitov s strani malih prevoznikov ali izvajalcev usposabljanj, je bil zatrt v kali.
Še več okoliščin potrjuje, da so delovali neetično in v konfliktu interesov. Nekateri izvajalci usposabljanj vedo povedati, da so bila njihova predavanja nekvalitetna in da so nekateri navedeni uslužbenci ministra izvajali predavanja v vinjenem stanju. V nasprotju z veljavnim pravilnikom so izpite izvajali v tujih jezikih (ruščina, italijanščina, srbohrvaščina…). K izpitom je pristopalo nenormalno veliko število tujih državljanov, ki so pristopali k izpitom samo na podlagi namere o zaposlitvi, katere nihče od članov ni preverjal. Predsednik komisije Velja Peternelj je navodila spreminjal in jih celo posploševal in izdajal v nasprotju z veljavnimi pravili. Izpitne pole so pripravljali kar na centrih za usposabljanje, posredoval pa jih je predsednik komisije Velja Peternelj kar po elektronski pošti dosti vnaprej pred prihodom komisije. Posledično je bil uspeh blizu 100%. Najbolj pogosti izpiti s tujci in tudi najboljši uspehi so bili ravno na tistih šolah, kjer so navedeni trije uradniki predavali. Izvajalci usposabljanj smo se znašli tako v neenakopravnem položaju, saj imenovani člani niso omogočali enakega režima opravljanja izpitov. S tem ko so pri nekaterih zahtevali sodne tolmače pri tujcih, so jih omejevali, spet pri drugih (tam kjer so predavali), pa so delili celo pole v tujih jezikih (čeprav iz pravil jasno izhaja da je izpit v slovenskem jeziku)
Tudi sam izbor članov komisije ni bil izveden na transparenten način (npr. ni bilo nobenega javnega poziva), vprašljive so tudi kvalifikacije članov. Gre pa za ozko skupino ljudi, ki so že leta interesno povezani. Znano je, da so za zaslužke celo skupaj letovali na prestižnih lokacijah. Tako je npr Bogdan Potokar v enem letu dopustoval na Šejšelih in Dominikanski republiki.
V javnosti, še posebej pri resnejših izvajalcih, se je tako ustvaril vtis, da gre za totalno razprodajo mednarodno priznanih certifikatov (gre za nekaj tisoč takih spričeval), ki imajo v glavi grb in naslov naše države. Vse skupaj meče slabo luč na slovensko panogo prevozništva in izvajalce usposabljanj.
Navedba časovnega okvira in kraj kršitve
Navedeni uslužbenci in predstavniki obeh zbornic so opisano ravnanje izvajali od leta 2008, ko jih je imenoval minister Radovan Žerjav s sklepom, izvajali pa so jih na različnih lokacijah po Sloveniji. Največji obseg teh ravnanj je bil pri dveh izvajalcih:
• Prometnem Centru Blisk, Ljubljana, Gorazdova 15, kjer je predaval Bogdan Potokar in
• na HM storitve, Ljubljana, Središka 4, kjer sta predavala Velja Peternelj in Marjan Krasnič
Dosedanji ukrepi
Kolikor je znano, je minister Zvonko Černač na podlagi izkazanih indicov, s sklepom komisijo razpustil in imenoval novo, s člani katerim ni bilo moč očitati kolizij ali strokovnosti, razen v morebitne politične pripadnosti.
Ob zamenjavi ministrov, so imenovani uslužbenci dosegli, da je novi minister Omerzel s sklepom št. 430-129/2012/11 preklical imenovanje Černačeve komisije in imenoval skoraj identično, komisijo kakršna je imenovana s strani ministra Žerjava, pa čeprav so se nekateri že upokojili in zamenjali službe. V nekaterih primerih gre za bivšega uslužbenca ki je v pokoju in se sedaj pojavi kot predstavnik ZŠAM (Krasnič). Tudi pri predstavniku Gospodarske zbornice (Lazar) ni jasno v kaki vlogi nastopa, saj je direktor prevoznišjega podjetja. Znano je tudi, da nekateri člani po izobrazbi ne dosegajo pogojev iz pravilnika, kar je možno, saj ni bilo izvedenega nobenega postopka izbire kandidatov.
Kljub jasnim in večkratnim očitkom o koliziji interesov izraženih s strani prevoznikov in izvajalcev programov, imenovani uslužbenci nadaljujejo s svojim početjem v enakem obsegu in na nepravilen, nepregleden in protipraven način.
Velja Peternelj je že pred leti pokazal svojo neetičnost in si k dnevnici pripisali še kilometrino, čeprav se je pripeljal na kraj sestanka z enim od udeleženih avtoprevoznikov (Na ministrstvu za promet spet vre - POP TV je zgodbo objavil pod naslovom Službena pot v maju 2004). Imenovani uradnik je bil zaradi tega že v kazenskem postopku. Slednji je bil po nepreverjenih informacijah zaradi premajhne vrednosti opuščen.
O opisanem pojavu koruptivnosti je pred kratkim poročala tudi POP TV (http://www.24ur.com/bin/video.php?media_id=61210476§ion_id=2&article_id=3960123)Izvajalci usposabljanj, ki so običajno tudi izvajalci drugih programov iz naslova Zakona o voznikih, vedo povedati, da je bila v zvezi z izvajanjem programov izvedena tudi policijska preiskava.
Zaključek
Gre očitno za skupino ljudi, ki so že več let interesno povezani in prav tako se že ves čas ve za njihova neetična ravnanja. Ker nihče od pristojnih ni odreagiral, kljub jasnemu izraženemu dvomu, in ker botruje nepravilnostim oseba ki je po poklicu celo pravnik (Velja Peternelj), se pojavlja dvom o tem, da bi omenjeni uslužbenci bili preprečeni v sojih ravnanjih. Ravno nasprotno – večletno početje izkazuje tudi njihov vpliv, zato želi biti prijavitelj anonimen.
May 07, 2013
0
ljudje odprite denarnice da bodo lopovi imeli milijonske prihodke!!